Denne uken har EBC testet kundeservicen for sliping av skøyter på Tillermyra. Første stopp var XXL. Av gammel vane kontaktet jeg først verkstedet der slipemaskinen står, etter å ha tråkket meg rundt hele butikken. Tilbake til start, var beskjeden fra verkstedet. Du må kontakte sportsavdelingen for å få rekvisisjon for å komme hit. Jeg fant en snarvei tilbake til sportsavdelingen, men tilbake der påstod de at slipemaskinen -kanskje- var ødelagt denne dagen, og at nærmeste funksjonelle slipemaskin var XXL på Lade. Så langt kan det vel ikke være til en annen slipemaskin, tenkte jeg og kjørte til G-Sport i nabobygget. G-Sport skal få en pluss for at de var ærlige. "Vi har slipemaskin, men den er så dårlig at vi anbefaler kundene våre å gå til XXL", var meldingen jeg fikk der. Da jeg fortalte at slipemaskinen på XXL var ødelagt, var de såpass hjelpsomme at de foreslo å prøve Intersport eller OBS-Sport. Jeg valgte å fortsette til Intersport. På Intersport ble jeg henvist til den ene personen som vissnok kunne slipe skøyter. Etter å ha frambragt mitt ærend, fikk jeg til svar at det var mulig, men det kunne nok ta minst en time for det var så travelt i butikken. La stå til, tenkte jeg, kanskje det går litt raskere. Så klokka 16:40 overlot jeg skøytene mine til sliperen, som nå mente han skulle ha dem klare til 17:15. 4 minutter senere hadde han gått 10 meter lengre bort i butikken, og så veldig lite travel ut i samtale med en kompis. Jeg hadde demonstrativt satt meg ned på en krakk noen meter bak ham. Det ble definitivt fart på ham når han så det. På 4 nye minutter var skøytene slipt, til svært dårlig kvalitet og skyhøy pris.
Konklusjon: G-Sport vant forbrukertesten soleklart, bare så synd de ikke hadde slipemaskin som virket.
Konklusjon: G-Sport vant forbrukertesten soleklart, bare så synd de ikke hadde slipemaskin som virket.
Kommentarer